ورود 114 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی

ورود 114 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی

آفتاب یزد-مریم مظفری: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد در جمع خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی جدید 114 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی در مدارس استان یزد وارد می شوند که با توجه به اینکه سال گذشته 108هزار دانش آموز در این مقطع بودند افزایش 43/5درصد را نشان می دهد.
محمدحسن
رادمنش افزود: رشد بالای دانش آموزان به ویژه در پایه اول ابتدایی در کشور بعد از سیستان و بلوچستان نشان دهنده زاد و ولد بیشتر در استان می باشد اما آمار رسمی ارائه شده از سوی ثبت احوال نشان می دهد متولدین سال 89 که امسال وارد کلاس اول می شوند هزار مورد است درحالی که بالغ بر شش هزار دانش آموز، کلاس اول هستند.
وی اظهار داشت: تعداد 1130 دانش آموز مربوط به استان یزد هستند و تعداد شش هزار دانش آموز از نقاط دیگر کشور به استان مهاجرت و ثبت نام شده اند یعنی 200 کلاس و 25 مدرسه جدید با 300 پرسنل جدید بار سنگینی به دوش آموزش و پرورش و دیگر ارگان های استان است.
وی با بیان اینکه حدود 60 درصد فضا، کلاس و کارکنان آموزش و پرورش در اختیار آموزش ابتدایی است، افزود: تلاش شده حتی در دورترین نقاط روستایی استان برای دانش آموزان ابتدایی خدمات ارائه شود.
رادمنش افزود: از تعداد 563/5 پرسنل شاغل در مقطع ابتدایی استان تعداد 4004 نفر زن و 1559 نفر مرد هستند که 73 درصد زن و 18 درصد مرد شاغل هستند.

ارسال نظر

Follow